Un coet és un reactor que porta un tanc de combustible i en l'altre el comburent (substància que reacciona amb el combustible per provocar la combustió), i normalment és oxigen.
Motors d'avions
Hi ha dos tipus de motors d'avions:
- Turboreactor, turbofan i turbohèlix.Tenen una turbina compressora i es fan servir fonamentalment en els avions comercials.
- Estatoreactor i pulsoreactor. No porten turbina i es fan sevir, sobretot, en avions experimentals no comercials.
En aquests motors l'aire entra aspirat per les hèlixs d'un compressor. A la cambra de combustió, l'oxigen de l'aire (comburent) que entra comprimit reacciona amb el querosè (combustible). Els gasos, a temperatures molt elevades de combustió, s'expandeixen i surten per la part posterior a gran velocitat, impulsant l'avió cap endavant.
Turbofan (ventilador)
Aquests motors són els que fan servir la majoria dels avions comercials. El gran avantatge davant el turboreactor és que són molt silenciosos.
Com que el ventilador (fan) és dins del tub, se sumen dos efectes: un, el ventilador refrigera el turboreactor, i dos, el flux de l'aire és més gran. El moviment de l'avió es deu a l'impuls del ventilador (fan) i al dels gasos que surten per la tovera final.
Turbopropulsor
És molt semblant al turboreactor. La diferència és que la turbina de la part posterior fa girar no solament el compressor, sinó l'hèlix davantera exterior. Així, la propulsió té dues causes: els gasos que surten per la part posterior (amb poca velocitat, ja que gran part de l'energia la gasten per moure la turbina) i l'impuls de les hèlixs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario